måndag 19 januari 2009

Simning


Har ikväll haft min simgrupp för första gången denna terminen och det gick faktiskt ganska bra. Hade ju Tina där en stund i början som hjälpte mig komma igång, kändes skönt då det trots allt är lite drygt 6 år sedan jag sist var tränare. Kan inte fatta att tiden går så fort. Var inne på Gnosjö Simsällskaps hemsida och hittade lite bilder från tiden när jag simmade, bilden ovan är från lägret i Lökken sommaren-98 (jag andra från höger). Då simmade man 4-5 gånger i veckan och styrketränade också. En helt annan kropp hade man ju såklart också... men men roligt att vara igång igen och viktigt att ha andra intressen än det man grejar med hemma tror jag. Dessutom blir det ju träning för Leia att vara själv några timmar ibland nu och det är nog inte fel att hon får öva mera på det eftersom jag nästan är hemma alla dagar med henne. Ikväll är Mattias, Markus och Emelie på hockey så jag och Leia softar med morotsstavar och film :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

hoho, är det inte min syster i mitten!? Mohahahaha! Funderar på att börja motionssimma på onsdagmorgonen, vet du om det är mycket folk då? kramar