onsdag 14 januari 2009

Lite skillnad


Nu är det ljusare 15 minuter längre på eftermiddagen än vid nyår. Sakta sakta går vi mot våren, å så härligt! Var på blomsterlandet häromdagen och fixade en examenspresent till kära kusinen som tar examen i helgen och såg då att de fått in massa fina blommor och nya krukor. Blev sååå sugen på att handla lite men plånboken sa nej. Får väl bli efter nästa löning... kruxet är bara att jag måste hitta växter som håller i helsoliga fönster då de som jag tänkt köpa nya växter till är i sydostlig och sydvästlig riktning. Ett annat vårprojekt blir att få upp nya gardiner i köket men tyget (bild ovan) till dem är hos mamsen för tillverkning *tack*!
I måndags var jag hos goa vännen Anna och fikade, Malin var där också och vi fick en härlig stund med underbart fika! Längesen man åt så gott :-) Senare på kvällen var jag på tränarmöte för Gnosjö simsällskap, ska ju bli tränare där igen vilket jag verkligen ser fram emot! Ska träna en "mellangrupp" 1½ timme varje måndag, sen blir det ju såklart en del tävlingar framöver också. Innan när jag jobbade blandat dag och kväll fanns det ju inte möjlighet till detta även om jag var sugen men nu när jag gick över på natten passade det ju perfekt!

Inga kommentarer: