torsdag 13 november 2008

Tisdagstema: Fågel, fisk eller mittemellan


Veckans tema representerar hur mitt humör kan vara ibland. Vissa dagar känner jag mig hur lycklig som helst och tycker att livet är underbart, känner för att göra alla möjliga saker och hitta på en massa kul. Andra dagar är man mera likgiltig och det bara liksom rullar på, livet. Sen finns det också de dagarna man känner sig som en riktig skit, när man jobbat mycket och man är riktigt trött och kinkig. Sen dagen efter när man fått sova lite, gosat med familjen en del och fått i sig lite ordentlig mat är man fågel igen. Konstigt hur det kan vara det där, undra om det bara har med hormonerna att göra. Och i så fall, blir det bättre med tiden eller ska det hålla på så här hela livet? Ska hypofysen få bestämma min sinnesstämning och mitt humör länge till? Kan man göra något för att påverka effekterna? Som tur är så är man ju ändå glad oftast, det får man ju vara tacksam för.
I veckan var det underbart väder en dag, jag och Leia var ute och skuttade i skogen och det var helt enkelt bara lovely. Dagen efter träffade vi två cavalierkompisar (Molly och Ella) i Värnamo (kommer bilder snart), de busade och lekte ett par timmar och vi åt god fika, en riktigt härlig eftermiddag! Imorgon ska vi till Harrys igen, denna gången med Markus o Emelie. På lördag ska jag fira yngsta systern som fyller 18 år (när blev hon så stor??) och på söndag är det barndop för Mattias kusinbarn Nemo. Med andra ord liknar jag nog mest bilden ovanför resten av den här veckan ;-) Ha en riktigt skön fortsatt vecka och helg!

Inga kommentarer: