måndag 17 november 2008

Ta(r) det lugnt


Jobbade natten till idag så nu är jag ledig till onsdag kväll, så himla skönt! Bättre att jobba intensivt och sedan vara ledig längre mellan ju. Jag och Leia har precis varit ute och skuttat i skogen en stund. På bilden ovanför hälsar hon på byns nyaste kor. Nu ligger hon och tar igen sig med sitt ben på ett täcke på övervåningen. Drog ner det själv från soffan, bäddade och la sig där. Allt är tydligen hennes nu i huset och det finns egentligen ingenstans hon inte kommer åt.
I helgen har det varit fullt upp, kalas för lillasyster på lördag kväll och barndop på söndagen. Mattias var i Linköping på avslutningsfest för Radical på lördagen också. I söndags var jag på möte för Gnosjö simsällskap. Kan nu äntligen ta upp tränarskapet igen efter lite drygt 6 år. Har ju inte funkat innan när jag jobbade blandat kväll och dag men nu åker jag ju inte från Gnosjö förrän 20-tiden och då hinner jag ju träna simmarna innan, perfekt! 20 januari startar det i alla fall, i en nyrenoverad simhall dessutom, inte helt fel :-) Ikväll blir det bara mys eftersom vi inte träffats så mycket i helgen. Lite god mat och en film, låter inte fel. Lägger till lite bilder från minicavalierträffen i Värnamo förra veckan när jag och Leia var och busade med Molly och Ella.
Molly till vänster håller koll på Leia och Ella när de busar
Kom fram kompis!
Oj vad trött och varm man blir av att busa! Leia pustar ut...
Veckans projekt
Emelie och Markus var hos oss i fredags kväll. De hade med sig
Leias bästis Meja och Emelie passade på att träna rulla runt med
båda samtidigt. Båda kan detta bra sen innan men dte var svårare
att göra det tillsammans tydligen, man måste ju hålla koll så inte
kompisen rullar in i en ;-)
Men efter en stunds övning....
.... och ganska många godisbitar senare....
... så lyckades de rulla ungefär samtidigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, så kul det är att läsa om allt som Leia hittar på om dagarna och många fina kort på den lilla damen. Sitter här med en trött liten rödhårig dam i knät. Klockan är mycket så det är väl dags att släcka ner och data kudden snart!!!!

Ha en bra vecka!
Många kramar till er alla! Anki

Anonym sa...

Hoppas det e ok om jag länkar till din sida, hoppas allt e bra med er annars!