fredag 10 oktober 2008

LOVELY!!!


Nu har vi bokat resa till Vemdalen första veckan i mars, 28/2-7/3! Ska bli helt tokigt underbart :-) 3 områden med sammanlagt 51 nedfarter. Dessutom har de ett spa på ett av skidområdena, jag kan lova att vi kommer att göra ett besök där. Vi ska bo i en stuglägenhet på 26 kvm 150 m från liften. Inte så stort och inte så lyxigt men vi bodde ju på samma yta ett par månader i Norrköping innan vi skaffade gemensam lägenhet så det ska nog gå en vecka! Stället har ju i alla fall kök, wc och dusch, skidförråd och tv och det är ju de viktigaste tillgångarna för boendet samt närheten till liften såklart. Leia ska naturligtvis också följa med, ska bli såååå mysigt med semester tillsammans. Längtar! Blir verkligen något att se fram emot när man ska jobba helgen innan jul, julen och nyårshelgen.
För övrigt har dagen varit bra, sov till kl 16. Sen kom Mattias föräldrar och kollade på nya värmepumpen i källaren som nu är installerad. Efter det åt vi kvällsmat och myste till "halv åtta hos mig " framför tv:n. Sen var det dags att åka och jobba igen. Helgen blir nog både fartfylld och lugn. På lördag ska vi på kalas för Mattias kusin och hans pappa i Gislaved och på söndag ska vi träffa min kusin och hennes lille 2-åring. Annars ska vi ta det lugnt imorgon kväll och på söndag börja pyssla med tvättstugan, bilder utlovas senare! Ha det riktigt gott!

3 kommentarer:

Elin sa...

Mysigt med resa! Vemdalen är jättebra tycker jag! Men jag är lite besviken att ni inte valde Ramundberget :-) KRAMKRAM

Elin sa...

Ja Ramundberget är lite dyrare, men å andra sidan är åkningen inte att jämföra eftersom Ramund bara har natursnö :-)
Jag och Jeppe kanske kan komma förbi och hälsa på er i Vemdalen då ni är där - vore skoj att ta en dag i backen ihop :-) eller en varm choklad!
Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Hej!
Lycka till med Leia i Växjö, det kommer säkert gå jätte bra!
Låter mysigt med semester och kunna ta med vovven!Härligt!