måndag 20 oktober 2008

Fullt upp


De flesta tycker ju att allting lugnar ner sig lite när det blir höst; man får vara inne och mysa med tända ljus och trädgården står i vila. För mig och Mattias har det nästan blivit tvärtom, i alla fall senaste veckan. Ja, även veckorna framåt är proppfulla med aktiviteter och projekt. Förra veckan jobbade jag 5 av 7 nätter så idag är det helt underbart att få vara ledig efter att ha sovit till kl 12. Allting här hemma har dock kommit lite i andra hand. Vi påbörjade ju vårt projekt med tvättstugan förra helgen, satte upp väggförvaring och torkställning. Men efter det har vi helt enkelt inte hunnit så nu till helgen får det bli nya tag i källaren och försöka installera maskinerna och städa ordentligt.
Om 2 veckor ska vi på 25-årskalas för två av mina klasskompisar sedan gymnasiet, en av dem är fortfarande min bästa vän. Dagen efter ska vi med Leia på hundutställning i Växjö. Varken jag eller Mattias har varit på någon utställning förut, vi försöker läsa oss till lite hur det går till på sidor på nätet. Har ni bra tips tas de tacksamt emot :-) Efter helgen med hundutställning och kalas rullar det på med fler kalas, helger som man jobbar och andra aktiviteter fram till jul egentligen. Fast jag gillar ju när det händer saker och roligt är det ju att träffa vänner och familj! Undra när man ska hinna handla julklappar egentligen.... men näthandel är ju inte fel det heller!
Bilden ovan: Leia med sitt favoritgosedjur på mattan i köket. Älskar att vara medelpunkten den lilla damen! Härligt :-D

Nu är ingen plats i huset oåtkomlig för mig längre, förra veckan
lärde jag mig att hoppa upp i soffan så att jag kan hålla koll
på grannens kor och hästar i hagen utanför trädgården!

En härlig höstdag med vackra färger runt huset

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att ni ska ställa Leia i Växjö. Då ses vi där för vi ska oxå dit och ställa Agnes.
Kram

Elin sa...

Ha en bra onsdag!
Räknaren kan du ta via min blogg, gå ner på min sida till räknaren och klicka på texten under (freecounter) och sedan är det bara att följa instruktionerna :)
Lycka till! KRAM