torsdag 4 september 2008

Redan 3 veckor


Har man jobbat natt och det går hur fort och bra som helst! Känner att jag börjar komma in i rytmen nu, när jag ska sova, äta och göra annat. Har sovit hos mamma o pappa ett par veckor nu eftersom de har lagt om taket hemma men nu är det klart så i helgen kan jag sova i egen säng igen, skönt! Nästa vecka ska de börja med jordvärmen så i Hagshestra händer det minsann grejer nu!
I helgen var vi på race i Knutstorp, Skåne. Nu är det bara ett race kvar i slutet av september. Jag och Leia passade på att åka på Cavalierträff på lördagen i Åhus. Bilden överst på blogginlägget är på Leia och hennes mamma Gretha, ser man inte en viss likhet? Det var 12 cavalierer på träffen, 5 av dem var vår uppfödares hundar. Härlig och varm dag vid havet! Vi hade med oss fika och hundarna busade runt i över 2 timmar. Gissa om Leia var trött och sov i bilen hem sen? Jodå, ändå till kl 9 morgonen efter :-)
I torsdags var första gången med hundarna på valpkursen. Vi har under veckan övat på ögonkontakt, följsamhet med mera. Det går riktigt bra, Leia gör nästan vad som helst för lite godis! Ikväll är det praktik på inkallning och så skulle vi ta reda på vilken belöning Leia gillar bäst. Nu kommer Mattias snart hem, det blir mellanmål, städning och sen till valpkursen efter det. Ha det gott :-)
Anki gosar med Leia
Titta Matte vad lång jag blivit. Nu kan jag sno saker
från soffbordet utan problem!
Valpkursen förra veckan
Markus skämmer bort Leia och hon protesterar inte
direkt...

Mattias och Markus pratar bilinställningar
inför förra helgens race.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vilken tokrolig bild på Markus och Leia!!