fredag 29 augusti 2008

Nattsystern



Inatt är 4:e natten efter semestern som jag jobbar och det går riktigt bra. Nattjobbet har både sina för- och nackdelar jämfört med dagen har jag märkt. Man är mer hos patienten och slipper många administrativa uppgifter med papper osv. Samtidigt är man mer själv och får ta mer egna beslut. På vår avdelning har vi 20 patienter och de sköts nattetid av mig samt en undersköterska. De flesta patienterna behöver hjälp med mycket och det är oftast fullt upp. Men mellan kl 02 och 04 sover nästan alla som grisar, det är något magiskt med denna tiden på dygnet. Och skönt är väl det, att patienterna får sova gott några timmar dem också, fria från oro och smärta. Ingenting är väl härligare att se en patient sova gott när den i timmar plågats av smärta, oro, ångest.
Imorgon ska jag sova 8-13 och sedan bär det av till Knutstorp för race. Mattias och hans föräldrar och bror är redan på plats. På lördag ska jag och Leia åka till Åhus på Cavalierträff (Leias uppfödare som anordnar). Ska bli riktigt roligt att se om de känner igen varandra!
Igår var första valpkursträffen med hundar. Leia tyckte att alla vovvar var intressanta och ville hemsk gärna hälsa på alla trots att hon inte fick. Efter en stund lugnade hon sig och var sen jätteduktig vid övningarna. Lyssnade så bra på mig och hade så fin ögonkontakt. Förhoppningsvis kan vi fortsätta med Agility sen när hon fyllt 1 år, blir ju nästa höst i så fall. Roligt att göra sånt här ihop, stärker verkligen!
Takomläggningen på huset börjar bli klar så nästa vecka kan vi plocka upp skräp från dem samt förbereda i trädgården inför nästa projekt; jordvärmen. Tänk vad skönt i vinter med nytt tak och jordvärme, vad vi ska njuta!
Trevligt helg!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar verkligen jätte mycket efter att få träffas igen.
Ska bli så himla kul att få träffa Liea igen och dess utom har det lovats en solig och fin helg. Kan det bli bättre? Hoppas att fler ta tillfället i akt och kommer....

Anonym sa...

hejsan.. jag vet inte alls vad det kommer bli.. Alfred är säker på att han kommer få en lilebror till. men wilma där i mot hon vill ha en lilla syster.. hon säger att hon ha en lillebror redan så nu vill hon ha en lilla syster.. men dom vet att det inte kommer bli båda.. *le* tror Alfred kommer bli minst lika glad för en lillasyster.. han ha ju blivit strebror och det är stort. han pratat mycket om att han ska bli store bror. wilma tycker det ska bli kul att få bli stora syster för andra gången.. precis som du mamma.. jag har med två yngre syskon. har du några bar namn förslag att ge mig.. kram sofie