fredag 22 augusti 2008

Välkommen herr kantarell!


Så var det fredag kväll och vi sitter och tittar på Jönssonligan på tv. Middagen har precis intagits, en köttgryta med kantareller i. Var i Gislaved idag och handlade inför kalaset imorgon och passade på att köpa kantareller på torget. Dyra var de men oj så goda! Läste i senaste numret av "härliga hund" hur man lär sin hund att spåra kantareller. Det ska jag och Leia definitivt lära oss, gäller ju att ta vara på hennes känsliga luktsinne! Hon växer som ogräs för övrigt och i torsdags var det första valpkursträffen, dock utan hundar. Tills nästa vecka ska vi kunna lite om Cavalieren samt fundera över vad vi vill ha ut av kursen. Hon kan ju redan saker som sitt, ligg, tack och stanna och det kommer nog att underlätta mycket i inlärningen men vi kommer att lära oss mycket mera! Tror nog nästan att det är vi som hundägare som ska lära oss mer än Leia. Både jag och Mattias ska försöka vara med de flesta gånger så vi kan öva med henne båda två.
Imorgon blir det kalas här och på söndag ska jag jobba igen. Jobbade mina första 2 nätter ti-to och det gick väldigt bra. Tycker om arbetsuppgifterna och trivs bra med de jag jobbar med. På kvällen när vi kommer får vi först rapport av kvällspersonalen, sen vandrar vi runt till patienterna (ca 20 st) och kollar hur de mår, om de behöver något inför natten osv. Sen gör man det som kommer upp, om det är någon som mår dåligt eller om man får nya patienter mm. Man har även schemalagda arbetsuppgifter under natten. Den stora skillnaden är att man är mer hos patienten och att det blir mer omvårdnad än på dagen vilket jag tycker om. Känns riktigt bra detta, dessutom blir det mer tid hemma, till huset och hos lilla familjen :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

hejsan.. jo tycker med att den va bra bild.. tycker att det va den bästa vi fick men dom andra va fina dom ned.. ha en bild på fötterna dom ser så fina ut. *Le* var på sjukhuset jobba du någonstans? kram sofie