måndag 22 september 2008

Helgen


Även denna helgen var det ledigt från jobb och vi har fått en hel del gjort hemma. I fredags planterade jag och Leia (eller jag planterade och Leia provsmakade) prydnadskål, taklök m.m i en kruka på trappen. Trappen är ju det enda stället som får vara fint och i fred nu på tomten i och med att jordvärmen ska grävas ner. Är väl bara att vänja sig vid att man kommer att leva mitt i en jordhög fram till sommaren...
I lördags var vi och tittade på när Mattias kusin Petri körde Rallycross på Kinnekulle. Tyvärr gick det inget vidare, bilen funkade inte som den skulle och han kom inte till final. I vanliga fall brukar han vinna finalen eller komma tvåa. På kvällen kollade vi på film och tog det lugnt.
Igår grejade vi hemma i trädgården. Tog bort stenplattor, grävde upp buskar och röjde inför jordvärmen. Det har blivit en försening med nedläggningen några veckor pga av att det behövdes en ritning över hur elledningarna går på tomten från eon men de har inte kunnat mäta ut det för än idag. Förhoppningsvis kommer grävningen igång denna veckan i alla fall! Igår kväll åkte vi till Bambu med Markus & Emelie samt Mattias föräldrar.
Nu jobbar jag två nätter, sen åker Mattias till Mantorp för sista tävlingen och sen jobbar jag helgen så det blir inte mycket vi får ses denna veckan inte. Men men, det kan man ju ta igen nästa :-)
Nu ska vi ut och promenera en sväng i färgerna och sen ska jag sova en timme, det går ju lite lättare att jobba till kl 7 imorgon bitti om man sover lite innan! Ha det gott!
Leia i nytt koppel på Kinnekulle
Mattias och Leia
Bästa platsen, i husses knä!

3 kommentarer:

Elin sa...

Låter som en bra helg! Fint har ni på trappan också!
Ha en bra vecka och jobba lugnt! KRAM

Anonym sa...

Ha en bra helg! KRAM

Elin sa...

Ja vi ser verkligen fram emot att vara i fjällen så länge :-)
Om ni ska till Vemdalen får vi se till att ses tycker jag. Det är ju inte superlångt mellan Funäsdalen och Vemdalen. Kanske kan vi ta en skiddag ihop :)

Ha det gott!