fredag 11 januari 2013

Återbesök

Idag har vi varit på första återbesöket i Jönköping. Barnen hade gått upp fint i vikt, Love drygt 3500 och Ludvig drygt 3300 nu. Loves sond har vi bara använt ett par gånger sedan i onsdags så i helgen kunde vi plocka bort den om det fortsätter så :-)
Ludvig äter ungefär vartannat mål på flaska och vartannat får han via sonden. Man förstår att det tar mycket energi att lära sig äta själva! De får hälften min mjölk och hälften ersättning och än så länge bara via flaska. Vi har provat amning också och de orkar en del där också men blir väldigt trötta så därför kör vi nu med flaska så de kan bli av med sonderna snart och vi kan bli utskrivna från Neo helt. Igår var vi ute och gick en sväng hemma hela familjen och det blir nog en sväng idag också, det är ju så skönt! Trots att vi bara varit hemma sen i tisdags så känns det som om vi varit hemma mycket längre och det är så skönt att vara mer "fria" nu och kunna göra saker och ting när det passar oss eller framförallt barnen.
Barnen sover bra på nätterna än så länge och det är väldigt skönt!
Idag när vi var på sjukhuset och mötte folk så vände de sig om när de passerat och man hörde "åh, tvillingar!", "det var TVÅ små"! Andra man möter bara ler :-)




Tvillingpappan :-)




Ludvig




Love

4 kommentarer:

Längtan sa...

Visst är det underbart att vara hemma och kunna röra sig mera fritt.

Olle blev av med sonden idag eller rättare sagt han plockade bort den själv och hemvården tyckte att han nu äter så bra så att det inte behövdes en ny...
Han blev en helt ny kille utan en sond och tejp i ansiktet...

Du + jag och framtiden sa...

Jag blir så glad och så rörd när jag ser bilderna. Jag är så glad att ni tillslut fick era mirakel!

Kram!

Theresia sa...

Ludvig är väldigt lik sin pappa Love är inte lika lik om du frågar mig... vad tycker ni vem är de lika?

Kram

Mitt liv som fru L sa...

Ååå de är så söta att jag går sönder! Vi måste nog allt få till en date i vår!

Härligt att allt går framåt och att de ökar i vikt!
Fina bilder <3

Kram C <3