söndag 19 december 2010

Vilken vinter vi har!



Nu har snön legat snart en månad och det är ju så vackert och juligt ute. Tänk att vi får två vita jular på raken, det är verkligen mer än vad man vågat hoppas på! Mattias pappa har köpt sig en snöskoter så idag var vi ute och provade den, körde en mindre väg till mina föräldrar och fick lite fika där, mums! Det var en häftig känsla att åka på den även om jag inte körde själv, jag sitter tryggt bakom racingföraren ;-)
Igår var Mattias kusin Reima + familj här på kvällsmat. Vi åt tacos och hade det riktigt trevligt tillsammans.
I veckan har vi varit ute ett par rundor med vovvarna i snön och det har de tyckt riktigt mycket om :) Får nog passa på att ta en runda med dem imorgon också innan vi ska jobba två nätter, sen har vi ju lillejul här på onsdag kväll, sen blir det Ullared på torsdag och sen är ju julhelgen här så det blir bara lite kortare rundor då. Däremot har de ju hela framsidan att springa fritt på men de tycker bäst om att vara ute och busa där när vi är med.

Lady spanar och längtar ut...

På promenaden hittade Lady något intressant en bit under snön,
säkert någon god harplutt eller nåt ;-)

Leia måste också kolla...

4 kommentarer:

Du + jag och framtiden sa...

Visst är det härligt med snö och vinter!!! =)

Kikki sa...

Mysigt med snö!! Mina letar alltid upp mushål tror jag det är :)

Längtan efter dig sa...

Vad vackert! HIttade precis din blogg. Bor bara några mil ifrån dig och går också i Linköping. Vi ruvar nu på vårt andra och sista försök. När jag läser ditt verkar ni ha fått 3 försök. Stämmer detta? Blev lite fundersam på varför vi får 2 och ni 3. Önskar er all lycka och hoppas att ert sista försök lyckas!!!!

Du + jag och framtiden sa...

Vill önska dig en riktigt God jul!! KRAM KRAM!