fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!


Ursäkta denna hemskt dåliga uppdatering men dagarna sedan jul har gått så vansinnigt fort, gjort en massa roliga saker och jobbat tre nätter.... Julafton åkte vi som vanligt först till Mattias farmor och senare till mina föräldrar. Det är så skönt att bo nära alla så man hinner träffas allihopa, skulle inte vilja vara utan något på julafton! På juldagen var det dags för det finska julbordet hos Mattias moster i Gislaved och sen blev det jobb på natten. I söndags tog vi det mest lugnt. I måndags fyllde Mattias mamma 50 år! Vi var hos hans föräldrar större delen av dagen och hjälpte till. Det var två sittningar, först med finska släkten (ca 25 pers) på dagen och senare med vänner och resten av släkten på kvällen (ca 25 pers). Det var jätteroligt att vara med hela dagen och träffa alla ordenligt! Bilden ovan är från kalaset.
Efter alla kalas har jag jobbat två nätter på en annan avdelning än min vanliga men det gick jättebra, det var ganska lugnt och så känns det ju lugnare att byta mellan avdelningarna nu när man har jobbat som Sjuksköterska i 4 år än i början...
Så blev det då plötsligt nyårsafton och ikväll ska vi ha lite goa vänner hemma, vi blir 3 par och en liten bebis! En väldigt lugn nyårsafton med god mat som vi lagar tillsammans, lite sällskapsspel och senare raketer såklart :) Vad vi önskar oss inför nästa år är väl inte så väldigt svårt att lista ut. Vi hoppas verkligen på 2011, nu är det våran tur!! Och alla andras också som har kämpat länge med IVF och andra behandlingar. Håller tummarna för er också :)

Mina syskon och föräldrar + morbror var och fikade hos oss
på juldagen. Min söta syster Malin

Min syster Evelina och min bror Petter som aldrig kan se
normala ut på kort... ;-)

Shehab som från början är från Indien men som bor i Göteborg
och är en vän till mina föräldrar och Malin firade jul med dem.
Bakom honom sitter min fina Pappa :)

Jag och Mamma har roligt åt en av Mattias julklappar som
var spelet "Sanning och Konsekvens" men i en lite mer
barnförbjuden version...

50-årskalasets mat bestod av fläskfile, potatisgratäng,
grönpepparsås, vitlöksbröd, sallad o dressing, allt var från
"köket" i Gnosjö, mums!

Lillkillen och vårt gudbarn Kelvin var såklart på kalaset.

Likaså Nemo som här busar med sin pappa Rainer.

Brasan i källaren var tänd och vi myste en stund framför den
mellan sittningarna.

En del av kvällsgänget.
Ha nu en alldeles underbar Nyårsafton!
Gott Nytt År alla goa vänner, släkt, bekanta och bloggvänner.
TACK för allt gott stöd under året!!

3 kommentarer:

Jojja sa...

Jag hoppas verkligen att din önskan slår in 2011! :)
Gott nytt år önskar jag o Vendela! Kram!

Kikki sa...

Gott nytt år på er! Jag önskar verkligen att er önskan slår in nästa år!!
Nu är det eran tur!!

Längtan sa...

Hoppas att alla vi som kämpat länge får våra efterlängtade plus i år!