söndag 12 december 2010

Myshelgen


Nu har jag lite dåligt samvete, dels för att jag inte har bloggat på en vecka och dels för att vi inte gjort något annat än att slappa i helgen. Ja, jag vet att man måste få unna sig det ibland och det har varit underbart så jag får väl vara tyst då... ;-)
Ifredags var Petri & Jessie o lille Kelvin här på lite mat och så kikade vi på Idolfinalen. Underbart att Jay vann, han har varit min och Mattias favorit sedan audition!
I lördags skulle grabbarna (Mattias och hans kusin Rainer) gå på konsert i Gisleparken så då bestämde vi tjejer (jag och Tintin) oss för att åka till Atlantis Spa i Jönköping. Vi började dagen med ett ganska tufft vattengympapass kl 11. Sen fick vi lite mat (bild ovan) och sen slappade vi till 17 då det var dags för massage, scrub och kurbad. Vilken dag! Jag har fortfarande låg och avslappnad puls...vi funderar på att åka dit nästa lördag igen.... :)
Idag skulle vi åkt till Göteborg och Liseberg men kände att det var lite för kallt för det med 10 minusgrader på mätaren så det blev en sväng till Borås istället, gick i lite affärer, åt helt fantastiska tapasrätter på Babbel och senare bio "Due Date", väldigt rolig film! Nu har mannen i huset precis åkt till jobbet och jag och tjejerna ska strax krypa ner i sängen.
Imorgon väntar lite seminarium på jobbet och tisdag och onsdag får ägnas åt lite julgodismakeri.... blir nog spännande :) Sen är det ju bara knappt 2 veckor till jul som betyder lugn och ro och gemenskap med familjen, längtar så!
En avslappnad Tintin med ett glas vitt....

1 kommentar:

Malin sa...

Superhärligt Spa! Jag har varit där ett par gånger. Lyx måste man unna sig! :)