måndag 7 juni 2010

Helg i Skåne




I fredags eftermiddag åkte vi mot en helhelg i Skåne. När vi kom fram till Malmö och hade checkat in på hotellet åkte vi till min syster Malin på kvällsmat, jättegod mat fick vi!! I lördags var vi på Österlen hela dagen, vi besökte Ale stenar, Simrishamn och så Kiviks musteri såklart. På kvällen var vi ute och åt god mat i Malmö, satt ute till 22 på kvällen och det var så varmt och skönt! Igår efter en god frukost på hotellet åkte vi till Leias uppfödare Anki och hennes cavaliertjejer utanför Vinslöv. Vi fick träffa Leias mamma, Ladys halvsyster och så de andra busiga tjejerna såklart :) Det är verkligen kul att se hur lik Leia är sin mamma, både i sättet och utseendet... Igår när vi kom hem åkte jag och jobbade och har varit helt klubbad idag till kl 13, man sover gott när man har varit iväg en hel helg!! Imorgon jag försöka fortsätta med projekt trädgård, kantskära och fortsätta rensa landen, sen blir det jobb ett par nätter. Ikväll ska vi till mina föräldrar på kvällsmat, mysigt!!

Våra tjejer trivs väldigt bra med att
vara på minisemester o sova på hotell :)
Näää, inte alls bortskämda ;-)

På väg mot Ale stenar

Min familj! ♥

Mannen i mitt liv ♥

Kära syster Malin i hamnen i Kåseberga


På vägen mot Vinslöv igår stannade vi vid Ringsjön så vovvarna fick bada, det är nog bland det bästa de vet.... men sen ska man skaka av sig och gno sig mot gräset efteråt också :)

Så skönt att bli avsvalkad...

Vi fick se Phalenevalpar hos Anki i Vinslöv också! 4 veckor gamla..

Leia och hennes mamma Gretha (Leia till vänster)

Lady och hennes halvsyster Inez som är 3 månader yngre än Lady, sötnos!! (Lady till höger)

"Ska ni åka hem nu"? Undrar Malva, Nanzie, Liza, Minna och Gretha (tror jag att det är). Tack alla för en underbar helg i Skåne!!

3 kommentarer:

Anki J. sa...

Tack själva för besöket! Så kul att träffa er alla igen
Kram

Lotta H sa...

Härlig minisemester ni verkar haft! Och bild nummer 2 på er, den är bara så underbar! Ser så idylliskt ut!

Anki J. sa...

Glömde att skriva att alla tjejerna tackar så hemskt mycket för alla tuggben de fick, mums.....
Nospussar fr Tjejligan