tisdag 12 maj 2009

Badat


Ja, inte matte alltså, utan jag Leia :-) Vi har haft en helt underbar eftermiddag. Tog en sväng med cykeln, först till husse på jobbet, jag sprang jämte hela vägen dit ( ca 2 km). När vi kom dit skulle matte ner till affären och handla så jag fick hjälpa husse lite med bilen. När matte kom tillbaka cyklade vi tillbaka hemåt men stannade en stund vid badplatsen som ligger ungefär en kilometer hemifrån. Jag är fortfarande lite fjantig i vattnet, tycker att sjöbotten är lite klabbig men jag gick i till magen och hämtade pinnan som matte kastade ut. När vi kom hem blev det jordgubbs- och persikofruktsallad på trappen och jag fick självklart smaka :-)
Kolla så modig jag är!
När man badar blir man blöt och då måste man ju torka sig
torr i gräset efteråt.
Mums!
Här har jag fått smaka på både jordgubbe och persika
och gör fjäskminen för att få mera men matte sa att
hon ville ha resten själv....typiskt...

4 kommentarer:

Anki J. sa...

Lilla söta Leia!
Snart är du en stor duktig storasyster som ska uppfostra och lära en ny liten familjekrabat en massa hyss och annat bus (L)
Kram på dig sötis

Frida sa...

Åh så härligt det såg ut! ;)
Ja ska ner till mamma o pappas sjö idag med Enzo o låta han simma lite :) hehhee

KRAM KRAM

Kikki sa...

Hej! Ville bara önska lycka till med Lady nu när hon äntligen får flytta hem till er i helgen!
Vi hade oxå med theo när vi hälsa på o hämtade tilda och han blev jätte glad är vi kom hem o han hoppade ur buren i bilen o insåg att en valp hade följt med hem :) (tilda låg i mitt knä)

Frida sa...

Ja lätt jag kommer gärna ut och hälsar på den lille pluttan ;) tar med mig princess pe sakerna med då.
Det är ett par öronhängen som jag väntar på men får jag inte dem innan så tar jag med allt jag har så får Emelie de öronhängerna en dag när jag träffar henne :D
Nu har jag och Enzo städat hela huset. försökt iaf, han springer ju runt benen hela tiden, tog inte trappan idag för då ramlar jag väl igen..är fortfarande inte bra i armen, så de blir lugnt här i helgen. Ha en bra helg nu gumman! Gosa med Lady för mig med :) hehehe
Hälsa Mattias med.

KRAM KRAM