söndag 29 juni 2008

Tema förvaring



Tisdagens tema var förvaring. Jag är alltid sen med tisdagsinlägget men här kommer i alla fall ett. När jag ritade det nya köket till vårt hus tror jag att jag ritade om det typ 10 gånger innan det blev bra nog. Det skulle både vara ergonomiskt, praktiskt och snyggt. Fy, så nervöst det var när alla delar skulle på plats; "har vi tänkt rätt, mätt rätt"? Vi delade upp köket i 2 delar, en matlagningsdel och en förvaringsdel. I förvaringsdelen har vi bara lådor egentligen i olika storlekar. Fördelen om man jämför med skåp är att man ser allt man har i förvaringen när man drar ut lådan, man slipper leta sig in i trånga skåp. Mycket får det plats i lådorna också och på IKEA finns tillbehör som passar perfekt i lådorna, kolla in besticklådan. En sån här förvaring kan varmt rekommenderas om ni ska byta kök!
Mattias är iväg till Skåne i helgen och kör tävling på Sturup så jag har varit hemma själv. Mestadels jobbat i och för sig men igår kväll var jag ledig, så även nu på förmiddagen. Ska iväg till mor och far på middag om ett par timmar. Har grejat lite inför Leias ankomst också såklart, imorgon efter jobbet hämtar vi henne!! Har försökt tänka igenom vad man ska ha med sig. Har packat ner hushållspapper, bajspåsar, kamera, handduk, leksak, koppel och halsband. Någon som vet något mer man borde ha med sig när man hämtar hundvalp? Bilden nedanför är på Leia när hon var 8 veckor i fredags. Inte klokt vad man längtar till imorgon.....
Leia (till höger) med syrran Sweety
Något man har glömt?
8 liter flädersaft står och gottar till sig i kylen.
Mattias frågar hela tiden när den är klar.
Färdig på tisdag älskling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara önska er lycka till med lilla Leia, inte klokt så söt hon är! Det enda jag kan komma på att ni behöver ha med er mer är lite vatten till henne, sen räcker det med en trygg famn att sitta i. Det är tufft att lämna sin mamma.
Ha en härlig semester med er Leia.
Många kramar från Maria med familj och framförallt från Molly.

Elin sa...

Vad fint ni har det hemma! vill vekrligen komma och hälsa på, får helt enkelt se till att det blir av snart!

Gott med flädersaft också! :)
Mysigt att ni äntligen ska hämta hem lilla valpen!

Ha det gott! KRAM

maria sa...

Maria: Tack för de vänliga orden! Vatten ska vi ta med också :-) Kom och hälsa på sen! Kram

Anonym sa...

Hej! Hittade din sida genom ankiss(jankils) gästbok. Leia är sååå söt! Jag har Tilda som nu är 13v. gammal efter mamma Liza! Ville bara önska er lycka till!! Spännande tid framöver!
www.theotilda.blogg.se