söndag 6 mars 2011

Nu har vi bestämt oss!


Det blir Carlanderska i Göteborg som ska få äran att hjälpa oss att göra barn :)
Har försökt leta en del på internet om de olika klinikerna man kan välja på. Det verkar finnas många bra! Men det som avgör saken för oss är framförallt avståndet till kliniken, ska vi åka 50 mil så får vi vara där flera dagar och det har varit så himla skönt att komma hem dagen mellan äggutplockning och återinsättning. Dessutom har Carlanderska samarbete med en doktor i Gislaved vilket betyder att vi kan göra stora delar av behandlingen där, det är egentligen bara när vi ska plocka ut ägg och återinföra embryon som vi behöver åka till Göteborg.
Vi gick förbi där i eftermiddag, låg ju bara 400 m från hotellet. Det var lite blandade känslor, att det inte hade funkat den här gången heller blev så definitivt när vi stod där, samtidigt så ser vi ju såklart fram emot att återvända om ett tag när det är dags för behandlingen att dra igång! Vid äggutplockningen får man bedövning, bara det är ju värt att se fram emot :)
Vi tänker att vi kan starta om ca 2 månader, vi vill göra ett försök till innan sommaren. 2 månader är ganska lagom tid för att få huvudet och kroppen i balans. Jag känner att jag behöver få chansen att få bort några kilon, i varje provrörsomgång går jag upp ca 4 kilo och det tar ju ändå några veckor att gå ner dem igen. Rent mentalt är det också viktigt att vara redo, vi måste vara så pass starka innan vi kör igång behandlingen att vi orkar med att det inte går vägen den gången heller.....
Jag kände framförallt ett stort lugn när vi var utanför Carlanderska idag, det är klart att det är här våra barn ska bli till! Nu har årets första vårmånad inletts med underbart väder, nu är det bara fortsätta blicka framåt, det bara SKA gå någon gång!!
Vi har förresten haft en helt underbar helg i Göteborg. Igår var vi på Robert Gustafssons jubileumsshow och vi grät av skratt allihopa, väl värd att åka på! På kvällen åt vi god mat på en restaurang på avenyn, klart godkänt :) Idag var vi på Universeum innan vi åkte hem, väldigt intressant och väl värt ett besök! Bilder kommer på apor och annat.....
Resan till Göteborg kom egentligen helt perfekt. I torsdags och fredags var det många tårar här hemma och allt kändes hopplöst men nu känns allt mycket bättre. Det är klart att man måste ha tid att sörja det som inte blev och det hinner vi också. Risken är bara att om vi blev sittandes hemma så hade vi deppat för mycket?
En stor kram till alla godingar som skickat sms, ringt eller lämnat en kommentar på bloggen ♥

6 kommentarer:

Jenny sa...

Bra val! Vi har gått på Carlanderska oxå, och dom har verkligen varit toppen! Lycka till!

Du + jag och framtiden sa...

Vad urbota tråkigt att det inte gick vägen för er denna gång.. Låter bra att ni orkar planera vidare. Det är även skönt att få en liten paus emellan, det kan bara göra gott för kropp och själ!! Stor kram!!

Längtan sa...

Jag tror inte att ni kommer ångra er. Allt är annorlunda mot Rmc i Linköping!

Icka sa...

Verkar super bra där ju. Ni är så starka, massa kramar till er o JA nu är det ju den gången som funkar, klart det är!
kram

annram sa...

jag är så glada för er skull att ni orkar fortsätta kampen för det lilla livet och det stora miraklet! någon gång händer det! kramar

Anki J. sa...

Jag är oxå så glad att ni orka forts i denna kampen om att bli föräldrar. Det låter som ett bra val ni har gjort och jag kan bara säga som jag har sagt tidigare; Lycka till och jag kommer att forts att hålla tummen för er hela tiden!
Kram