onsdag 26 augusti 2009

Recepttorka


Åh, ibland har man verkligen ingen fantasi, ofta känns det som om det bara finns köttfärssås och köttfärssås man kan hitta på. Jag är verkligen en person som älskar att laga och äta god mat. Är alltid supernoga med att ha bra ingredienser och laga från grunden och undvika halvfabrikat. Men ibland tar även fantasin för mig slut och trots alla härliga kokböcker i skåpet hemma så kan man ibland behöva använda sig av recept.nu, veckomatsedel.se, tasteline m.m m.m! På torsdag kväll kommer några härliga jobbarkompisar på besök och då blir frågan redan idag; "vad ska man bjuda på"? Hittade i alla fall ett recept på melonsallad (bilden ovan) på recept.nu, kanske lite grillspett och någon yoghurtsås till det och lite nybakat bröd? Tja, fantasin kanske inte är så katastrolfal trots allt ;-) Imorgon kväll åker älskling till Norge för race och jag ska njuta av att vara själv, visst är det bra att få längta efter varandra ibland?

1 kommentar:

Frida sa...

såg kanon gott ut ju!! du är ju alltid så duktig kock så allt blir ju gott;)

Ja väntar bara på motorcykeln nu, får den nästa vecka hehe.
vet en bra sida med mc kläder o sånt på som hade kanon billiga stövlar, så säg till Mattias att gå in på helmetcity.co.uk.
De stövlarna jag köpta fanns grå billigare och då från strl 42... typiskt att de inte fanns i min strl, men ändå billigare än hemma :D
va kul med husvagn med! har ni funderat på va ni ska ha?
har han börjat plugga teori än?

kramar