onsdag 5 mars 2008

Tisdagstema Fritid



Dagens tisdagstema är fritid. Gick idag på jobbet och funderade på hur min fritid ser ut. Under pluggtiden var ju fritiden upplagd på ett helt annat sätt, man läste ju ofta på kvällar och helger. Nu jobbar man istället på kvällar och helger men den stora skillnaden är ju att man är ledig när man är ledig. Jag föredrar nog ändå att jobba. Jag trivdes verkligen som fisken i vattnet åren i Norrköping men nu har man inget ständigt gnagande samvete och böcker som ligger och väntar.... När man pluggade var det ju ändå att få börja jobba man strävade efter, eller? Nja, vi kan skriva om det till att utvecklas i sin yrkesroll, det låter bättre.

Mitt stora projekt den här våren är att försöka få i ordning på trädgården. Jag har ju redan nu insett att jag inte kommer att ha hälften så mycket tid att lägga där som det äldre paret som bodde i huset förut. Vissa partier ska sås igen med gräs, en del buskar ska bort. Allt för att göra det hela lite lättare, eller som min kloka svärmor uttryckte det; "bättre att ha lite som man kan sköta om än att ha för mycket som man inte kan ta hand om". Nu vet ni i alla fall var jag spenderar mestadels av min fritid fram till, låt oss säga när snön börjar falla i November eller så :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack. Ja bilen passar mig perfekt. :D Vet inte riktigt vad det blir till helgen. Johan fyller år på söndag, så jag skulle inte bli förvånad om vi är hemma och festar lite på lördag efter att han kommit hem från hockey. Vad ska ni hitta på?

Elin sa...

Vad härligt med egen trädgård... mysigt! Jag har också en blogg nu... spana in den vet jag!
Hoppas allt är bra och att ni får en trevlig helg! När bär det av till fjällen? Vi åker om en vecka - ska bli underbart! KRAM