lördag 15 mars 2008

Ledig helg!!


Den underbara känslan på fredagseftermiddagen när man har en hel ledig helg framför sig är det inte mycket som slår :-) Jag jobbar ju 2/5 helger och det är ju lite extra festligt när man får vara ledig en såklart. Denna helgen har vi dessutom inte något planerat egentligen, förutom Melodifestivalen ikväll. På förmiddagen var jag och mamma och handlade påskliljor och penséer till krukorna på trappen. Sen åkte vi hem till mig och planterade och sådde. Jag har varit ute nästan hela dagen i trädgården och jobbat. Fått en hel del gjort faktiskt. "Vårstädat" gräsmattan på pinnar och löv, klippt ner en del växter och buskar. Imorgon ska jag tvätta av växthuset och gödsla gräsmattan. Härligt när det börjar bli vår ute, vilken energi man får!! Nästa helg är det mammas 50-årskalas som gäller så då hinner man inte göra så mycket hemma. Hoppas att ni har en lika skön helg som jag :-)

Inga kommentarer: