tisdag 18 mars 2008

Tisdagstema Elektrisk



Dagens tema är alltså elektrisk. För några veckor sedan hade vi strömavbrott i samband med stormerna som drog in över södra sverige då. Jag jobbade kvällen på sjukhuset och fick snällt stanna kvar där över natten då det låg träd över vägen ut till oss i Hagshestra. Dessutom hade det varit alldeles för farligt att ge sig hem i blåsten den kvällen.

När jag kom hem dagen efter vid 17-tiden på eftermiddagen hade strömmen kommit tillbaka. Men burr vad kallt det var i huset. Ner i pannan och elda, spola lite i kranarna...... Det mesta stannar när strömmen går, ingen värme, inget vatten och ingen musik i köket! Bilden ovan är på väggstereon i köket som jag fick i 8-årspresent av min käre sambo. Jag kan nämligen inte laga mat en sekund utan musik i köket.

Bild två är tagen på vår brödrost, en väldigt viktig sådan enligt Mattias, efter som att det är "porsche design"..... Onödigt kan tyckas att ge mer pengar för märket trots att brödet blir lika gott i en vanlig. Men han erkänner ju i alla fall att han är lite märkesbög när det gäller sådana saker så jag nöjer mig väl med det.

Bild tre är tagen på spotlightsen i vitrinskåpet i köket. Verkligen ett tips till er som ska sätta ny belysning i ett rum, sätt in spotlights. Det blir mycket mysigare belysning!




Inga kommentarer: