lördag 4 februari 2012

Dags för ett inlägg


De senaste veckorna har jag/vi som ni kanske förstått inte mått sådär precis toppen. Energin har varit helt slut och jag är väldigt glad att vi inte är mitt inne i någon IVF-behandling just nu för det hade bara inte gått. Samtidigt är sorgen större och tyngre att bära än någon gång innan och det känns som om alla runt omkring en är gravida, har fått barn eller kommer att få det snart. I stort sett alla bloggar jag läst innan har nu en bebis på jäsning eller precis fått barn. De senaste veckorna har helt enkelt blivit en överdos av påminnelse om det vi inte lyckas få. Sen så här mitt i pausen blir man kanske också extra känslig, man hade velat bara vara och att barnförsöken för övriga också stått stilla men det kan man ju inte styra över. Dock känner jag att det börjar vända nu, dagarna blir ljusare och det är inte jättelångt kvar till vår resa till Teneriffa. Jag har varit riktigt flitig med träningen sista veckorna och springer nu lite drygt 5 minuter i sträck på löpbandet, går 1 minut, springer 4.5 osv.... Jag vet, det låter inte länge men för mig är det väldigt länge med tanke på att jag orkade 30 sekunder i taget när jag började träna precis innan jul. Tupperwareförsäljningen har gått alldeles lysande i januari och jag lyckades ta mig in på en åttondeplats av 2500 konsulenter i Sverige för januari.
Sammanfattningsvis så har det varit tunga veckor med mycket påminnelse om det vi saknar och längtar efter så i livet men det är skönt att det börjar vända nu. I veckan snudda faktiskt till och med tanken på när nästa IVF-försök skulle bli. Just nu tänker vi nog maj, efter resorna utomlands och när semestern inte är så hemskt långt borta. Idag har vi samlat energi och kraft ute på sjön utanför Gnosjö tillsammans med Mattias släkt. Vi var 14 personer ett tag på isen som var 15cm tjock redan. Ikväll blir det bowling med Mattias och min yngsta syster Evelina och efter det lite libanesisk hämtmat samt Melodifestivalen :)


Morgonmys i köket, Lady verkar vara sugen på att

hitta på något idag....


Full fart på isen, så härligt det är att få busa o springa fritt!


Pimpelfiske, pulkaåkning och promenader.


Far o son


Finsk grillkorv är bäst...




Mattias med ett av sina kusinbarn samt Leia & Lady.







Min fina lilla Leia lus :)

4 kommentarer:

Hönsamaja sa...

Underbara bilder!! Det är så härligt när solen kommer fram. Och det vänder ju nu. Det blir faktiskt ljusare för varje dag! Bara lite kvar av februari (är ju lite kortare månad), och sen är det mars. Mars = vårmånad!

Men man behöver pausa och hämta kraft!! Ta den tid ni behöver. Så har vi också gjort...

KRAM

Längtan sa...

Ni ser ut att haft en härligt dag på isen!!

många kramar

Anki J. sa...

Vad många härliga bilder du har lagt ut från er dag på isen. Härligt att solen visar sig men själv tycker jag det är för kallt nu. Visst är det skönt att ha med sig rena hundar in men mer än några minus behöver det inte vara för min smak...

Många kramar

Längtan sa...

Du har en award att hämta på min blogg.