lördag 18 juli 2009

Hemmakväll



Tjejerna är hemma och myser med Husse i soffan och själv har jag ca 8 timmar kvar till välbehövlig semester. Var nervös innan semesterperioden på jobbet började i och med att halva medicinkliniken är stängd och att jag på nätterna har ensamt ansvar (och en undersköterska till god hjälp) för 27 patienter med olika åkommor i olika åldrar. Men faktum är att det har gått hur bra som helst och därför känner jag nu att jag kan kalla mig för riktig sjuksköterska. Det tar ändå några år att komma in i sin profession, hitta sitt arbetssätt och att alltid vara professionell, så tror jag att det är i de flesta yrken. Efter 2½ år som färdig syrra kan jag inget annat säga än att det känns som om jag har valt rätt. Visst, man kanske inte alltid vill jobba på medicin i Värnamo Kanske blir jag en dag barnsjuksköterska eller barnmorska, den som lever får se, det är ju trots allt några terminer till att läsa då... Nu ska jag i alla fall njuta allt jag kan av min semester tillsammans med familjen och vänner om tillfälle ges (eller fås!?). Hoppas ni alla får en riktigt fin fortsatt sommar! Kramar

6 kommentarer:

Frida sa...

Tack själva för att ni kom ;)
ja efterrätten är smarrig;)

100gr vit block choklad smälts

1 ägg
1 dl florsocker
3dl grädde
vispas sedan ner med smälta chokladen och vispa igen ;) Klart!

Semester såå gött!
KRAM KRAM gumman

Frida sa...

Ja lätt att vi måste låta hundara busa lite ;)

Jag tror inte vi kommer uppåt, ska måla huset i veckan och sen blir de nog ner till halmstad eller bara ta det lugnt.

Vi var inte uppe länge hos Emelie, men de var trevligt den lilla stunden :D gott med pizza!

KRAM KRAM

Anki J. sa...

Ha en riktigt skön semester nu tillsammans med familjen!
Kram

Linnéa sa...

Bra jobbat får man väl säga! Tycker dock att det låter orimligt tufft med 27 patienter själv... Men jag vet ju hur det är i Värnamo... ;) Riktigt starkt gjort utav dig som fixat detta!! Du är grym, men det visste vi ju redan! :)

Elin sa...

Vilka mysiga bilder :) Hittade precis hit

Frida sa...

Tack gumman ;)
Ja bloggen har blivit lite roligare och ser modernare ut.

Detta piss väder... skulle ut och fortsätta måla men de vräker ju ner ifrån ovan :(

Hittar du på??

KRAMIS