torsdag 11 juli 2013

Bröllop och dop juni 2013

Lite drygt ett halvår har gått sedan vi kom hem med Love och Ludvig från neo i Jönköping. Ett halvår går väldigt fort och det är inga bebisar vi har här hemma längre känns det som. De första månaderna hemma har varit både tuffa, omvälvande, underbara och mysiga. Energikrävande med två små samtidigt och vissa dagar undrar man såklart vad man gett sig in på. När vi är lediga tillsammans delar vi ibland upp barnen om vi båda ska iväg på varsitt håll. Att ha en bebis är som att ha semester men samtidigt känner man sig lite halv när den andra fattas... Hur jobbigt och tufft det än må vara med två små underverk som i början inte sov så mycket, åt många gånger per natt och som ofta skulle ha uppmärksamhet båda samtidigt så finns det en känsla som hela tiden är större än det jobbiga och det är att vi är en familj. Vi FÅR gå upp på natten och trösta våra barn, vi FÅR ha två barn som är hungriga, trötta och vill ha närhet. Vi kunde fortfarande ha längtat och kämpat som så många andra gör men vi är klara nu, Love och Ludvig finns hos oss och de är våra. Våra små fina prinsar som växer allt för fort och som lär sig nya saker varje dag och gör sina föräldrar så där löjligt stolta så fort de visar något nytt de lärt sig :) Jag har fortfarande inte varit och handlat eller gått en promenad utan att någon eller några stoppat mig och frågat, nog är det lite spännande med tvillingar för många. På tisdag är de redan 8 månader (snart 6 månader egentligen) och äter nu barnmat till lunch med stor aptit och gröt på kvällarna sedan ett tag tillbaka. De rullar från både rygg till mage och tvärtom och har börjat flytta sig. Vi leker "tittut", sjunger och busar på dagarna. De sover för det mesta bra på nätterna, sista målet intas vid 20-tiden på kvällen och sen matar vi nästa gång runt 5 på morgonen. Visst, ett par nappintryckningar/barn varje natt men det blir ju ändå en hel del vila för oss som föräldrar. Tanken är att jag ska vara hemma ca 1½ år till och Mattias på fredagar i fortsättningen också. Fredagar har varit och är hans egen dag med barnen och då försöker jag hitta på annat som att åka och handla, tvätta undan hemma och uträtta ärenden. Bloggen då? Ja, ärligt talat så hinner jag inte med den och det känns som rätt beslut att inte skriva längre. All tid går ju till barnen och om man får en stund över så är kanske inte att blogga det första man tänker på. Jag förstår era reaktioner på att jag ska sluta blogga och tar det som en komplimang att ni kommer att sakna min blogg, tack! Vissa kommentarer har jag valt att ta bort då jag både framställdes som en dålig mamma som inte dokumenterade om mina barn och som rent ut sagt var dum i huvudet som slutat blogga. Den 8 juni 2013 blev vi man och fru i Gnosjö Kyrka och barnen döptes. Det var vår goa vän Theresia som vigde oss och döpte barnen och det gjorde hon så himla bra! Efter kyrkan hade vi fest i en gammal fabrik i Marieholm norr om Gnosjö för 99 personer och det blev väldigt bra. Bättre än vad vi någonsin kunnat föreställa oss. Bjuder på lite bilder från vår stora dag :)



Våra syskon är faddrar åt våra barn, Mattias bror Markus för Love


Och min bror Petter och min syster Evelina för Ludvig.





Fina goa Theresia :)





Love


Ludvig


Vi och våra syskon


Ludvig till vänster, Love till höger
































Vi önskar er en riktigt skön sommar!
Kramar från familjen Nordenström :)

5 kommentarer:

Josefin sa...

Blir så arg när jag läser att du fått så hemska reaktioner!! Tycker tvärtom att du är en fantastisk mamma som värnar om dina barns integritet! Något allt för många inte gör. Nu handlar det ju inte om er och er kamp för att få era fina barn längre, utan om Loves och Ludvigs liv och det är ert val hur nu vill dokumentera det.
Jag är så otroligt glad för er skull och önskar er all lycka!

Josefin sa...

Tack än en gång för att vi fick vara med på er stora dag!! Det var så fint allting och bilderna är helt ljuvliga!! <3 Önskar er all lycka! :)

Mitt liv som fru L sa...

Så fint skrivet! Du gör helt rätt i att sluta blogga, nu har du något som är VIKTIGARE! Ni är nu en familj, tårarna rinner såfort jag tänker på det! Jag är så glad för er skull, att det inte går att beskriva i ord! Tänk att ni lyckades tillslut! Ni har två underbart fina och välskapta barn, ni är nu man och hustru...Magiskt!

Längtar så tills vi ses i augusti! Vi får höras när ni kommit hem och bestämma lite mer!

Kram C <3<3<3

Elin sa...

Mia, har fortsätter följa dig på andra medier, mig slipper du inte ;) Jag är så glad och lycklig att ni fått era prinsar och varandra som man och fru. 💕 Pst du och jag hade lite liknande brudklänningar. Bra smak måste jag säga ;) Kramar och tack för en fin blogg!

Elin sa...

Mia, har fortsätter följa dig på andra medier, mig slipper du inte ;) Jag är så glad och lycklig att ni fått era prinsar och varandra som man och fru. 💕 Pst du och jag hade lite liknande brudklänningar. Bra smak måste jag säga ;) Kramar och tack för en fin blogg!