söndag 25 mars 2012

Den där strimman...

...av hopp är nog på väg tillbaka. Det vände när vi var på semester, ett avbrott från allt som var jobbigt, från allt som påminde om sorgen här hemma. I november när vi precis varit i Stockholm och femte försöket gått åt skogen kändes det i hela kroppen att det var nog för ett tag. Ingen energi, ingen lust, spyfärdig bara vid tanken på ny behandling. Det är inte lättare art vänta eller ta en paus mot att vara mitt inne i behandlingar men det ger energi och man ser det andra i livet lite tydligare. Jag är glad att vi tog chansen och vågade oss på en paus, kan inte göra annat än att rekommendera detta. Det finns annat i livet än barn och det är det som vi sett lite klarare nu än innan. Från svartaste mörker i november 2011 till en strimma hopp i slutet av mars 2012. Imorgon ska jag ringa distansläkaren och planera in ett planeringssamtal inför nästa försök och återförande av en eller två av våra tre godingar som finns i frysen! Tack för att ni finns underbara ni och fortsätter följa oss :)
Bilden nedan är från dagens promenad. Vi fick middag hos mina föräldrar idag och sen gick jag o tjejerna hem ca 6 km, så gott väder!

4 kommentarer:

Du + jag och framtiden sa...

Vad skönt att du känner så och att du kunnat tagit vara på pausen! Ny energi är aldrig fel! Vad händer nu? Har ni i frysen eller kör ni hela racet?

Elin sa...

Pauser är viktigt, oavsett vad det gäller! Det är bra att tänka efter eller bara låta saker vara! Hmm, snurrigt blev det, men du kanske förstår :) Kram iallafall från mig!

Vår väg till en kotte sa...

Hej på dej!

Full energi igen! Ni såg ut att ha haft det underbart utomlands! Skönt!
Jag mailade lite till dej i somras och skrev att vi genomgick en utredning i Värnamo. Jag har Pco sedan tidigare men vi skulle kolla allt för att se så inget mer trassel fanns på vägen. Allt ser bra ut och vi började med Pergotimebehandlingar. Tre stycken har det blivit, fjärde är på gång om ett par veckor.
Jag vet att ni bytte till Gislaved (var det va?, nu blir jag osäker bara för det) Var det för att ni var missnöjda eller på grund av att ni övergick till privat istället?

Jag är lite besviken på Värnamo sjukhus, men efter gårdagens läkarbesök känns det äntligen som att de lyssnar på MEJ! Jag har bett om en annorlunda dos av pergotime och pregnylspruta. NU får jag det.

Hur som hur så känns de rätt oerfarna där oppe. Min läkare ruskar på huvudet lika mycket som jag och vet inte hur vi ska göra. Inte sådär jättetryggt kan jag ju säga!

KRAM!

Mitt liv som fru L sa...

Vad skönt att du känner att du fått energin tillbaka! Glöm inte att ta på dig armbandet, det kommer ge dig tur!

Kram C