tisdag 30 juni 2009

Svalka i sommarhettan



Helt vansinnigt varmt ute och man dricker hur mycket vatten som helst men det hjälper ändå inte. Igår kväll gjorde jag i ordning en kanna lemonad, gjorde av Leilas recept fast utan rödbetor i, ska nog prova med rödbetor nästa gång, blir ju så läcker färg! Hade inte heller så mycket socker, ca hälften. Ett annat svalkande tips är att ha en vattenmelon skuren i bitar i en skål i kylen, innehåller ju jättemycket vatten och så är det ju riktigt kallt också. Nu jobbar jag ett par nätter till, sen på torsdag kväll kommer mina föräldrar och syskon, farmor och farfar, mamma och pappa hit och grillar. På fredag blir det fika hos goa vännen Anna i Hörle och sen går Mattias och hans arbetskamrater på semester och det ska ju såklart firas med mat på fabriken mitt på dagen. Sen får vi se vad kvällen bjuder på, någon som kanske är lite sugen på att fira semestern med lite go mat och så? På lördag tänkte jag försöka göra saft och på söndag blir det buskis i Falkenberg och sedan Wild West i Halmstad.

1 kommentar:

Frida sa...

Åh va goda melonerna ser ut!! smarrigt! hihi
Snart semester! helt sjukt! :D fattar inte vart detta halvåret på året har tagit vägen.
Ha en bra kväll :D KRAMIS