tisdag 16 mars 2010

Vårmys på altanen





På förmiddagarna när jag är ledig passar jag och tjejerna på att mysa i solen på altanen en stund mellan alla måsten som finns när man har ett hus. Där är det så varmt och skönt! Nu längtar vi tills snön försvinner helt och vi kan vara ute i trädgården och pyssla på dagarna. Vi är fortfarande ute mycket i skogen, en timme om dagen och tjejerna får följa med de flesta gångerna men några gånger i veckan tar jag en joggingtur själv. Nu är det barmark nästan hela vägen, tänk så bra det smälter undan när solen visar sig! Idag är jag ledig och har pysslat lite här hemma och ikväll kommer Josefin & Thony på kvällsmat till oss. De har med sig sin lilla vovve Maja, så det blir nog mycket hundbus ikväll! Imorgon har vi föreläsning på jobbet och sen jobbar jag två nätter innan det är ledig helg :) I helgen ska vi börja riva ur ett gammalt kök vi har på övervåningen, tanken är att vi ska göra en toa där ganska snart. Källaren ska också rensas ur, det har blivit alldeles för mycket liggandes där sedan renoveringen och det känns skönt att rensa ur lite nu innan racingsäsongen drar igång! Lite socialt umgänge ska vi också hinna med, på fredag kväll kommer Petri & Jessi hit och fredagsmyser och på lördag ska vi fira Mattias kusin Tina som fyllt 25 på Bambu i Bredaryd. Planerna inför påskafton börjar bli klara, blir mysigt med goa vänner och god mat :)

Tjejerna i skogen igår, njuter av solen :)

Sjöarpssjön

1 kommentar:

Frida sa...

Så härligt det såg ut!! igår och idag har det varit såå disigt ute så man hoppas att solen tittar fram till helgen :D

Ska bli trevligt på påsk :D