onsdag 10 mars 2010

Kan man bli hög på smaker?


Ja, jag tror faktiskt det! Det finns en underbar liten butik i Jönköping som heter Oil & Vinegar och bara man kommer in där blir man alldeles hög av dofterna. Provsmaka kan man göra också t.ex småkex, olja, vinäger med mera. Fick provsmaka en balsamvinäger med fikonsmak därifrån hos mina föräldrar för ett tag sedan och blev helt förälskad så nu när jag var i Jönköping sist var den ett självklart inköp. Köpte även en med hasselnötssmak och båda passar utmärkt till sallad, fetaost, parmesanost! Om ni är i Jönköping snart, gör ett besök hos dem, rekommenderas varmt!
På tal om smak och lukt så påbörjades nässprayen idag som förberedande behandling till första provrörsförsöket. Nässpraysen smakar/luktar ingenting vilket var väldigt skönt, hade föreställt mig någon konstig bismak. Sprayen ska jag nu ta tre gånger om dagen med 8 timmars mellanrum i tre veckor. Den 30/3 ska jag in på ultraljud i Värnamo och titta så att slemhinnan är tunn och hormonerna i blodet låga, i så fall kan äggstimuleringen påbörjas vilket tar 2-3 veckor innan de kan plocka ut några fina ägg och befrukta dem.
Bjuder på lite sköna bilder på de håriga damerna i huset också, de njuter av solen så fort den lyser genom rutorna och vi längtar allihopa nu tills de kan vara ute och springa större delen av dagarna på framsidan :) Vi är ute en rejäl runda i skogen varje dag men det blir mer fritt sen när de kan vara ute längre stunder.



Här ligger Lady och tittar på när Leia äter mat, Lady är klar för längesen. Leia väntar oftast tills Lady är helt klar med sin portion innan hon börjar äta, kanske för att retas? Den som spar hon har......

5 kommentarer:

Frida sa...

Den butiken har jag bara gått förbi, för vet att man kommer handla om man går in där :D
Men goda smaker finns det, men jag vet inte när jag ska använda sådan olja mm .

Va härligt att de har börjat nu ;) det går snart till den 30:e med ju.

Ha en bra dag!
Kramisar

Frida sa...

Ja de var goda med de där muffinsarna ;) hihi

Åh tyvärr ska jag iväg direkt efter jobbet, upp till jkpg snabbt och sen hälsa på Elin och hennes lilla bebbe.
Men va har ni för er i helgen?
Kramar

Kikki sa...

Hehe Tilda gör samma sak, hon äter oftast inte sin mat från theo har ätit upp sin och står o dreglar över hennes då behagar hon att äta och sakta går det!

Anki J. sa...

Vilken retsticka Leia är mot sin lillasyster ;) Så fina de är :D

Skönt att det äntligen har börjat nu och hoppas att din kropp reagera som den ska nu...

Kram på er alla!

emve sa...

Kikar in och säger hej! Hittade hit via IVF-bloggarna. Vi är också inne på vårt första IVF-försök. Jag har sprayat i två veckor och ska börja med sprutor idag.

Lycka till med ert försök! :)