fredag 19 mars 2010

Knappt 4 månader kvar


till sommarsemestern! I takt med att snön smälter blir längtan efter sommaren och en efterlängtad semester starkare och starkare. Innan dess har vi våren att se fram emot och den har bara börjat. Så underbart det är att vara ute nu och promenera och jogga när det är torra vägar och ljust till efter 18 på kvällarna. I sommar har jag hela 5 veckors semester för första gången, förut bara haft 4 men i år har jag jobbat in lite innan och får därför en vecka extra. Jag och Mattias får 4 veckor tillsammans och vi har redan lite planer på gång. V 30 har vi bokat en stuga på Öland, lugn och ro, spa och god mat! De andra veckorna ska vi greja med huset och mest ta dagen som den kommer eller efter hur vädret är rättare sagt. Vi har tänkt byta ytterdörren, måla verandan, måla altanen, måla husgrunden, byta garageportar till garaget i källaren, få tvättstugan klar, ha många sköna stunder på altanen och bada mycket med vovvarna i sjön som de älskar. Idag är det fredag och det betyder fredagsmys med Let´s dance. På lördag morgon börjar rivandet av det lilla köket på övervåningen och på kvällen väntar välförtjänt mat på Bambu i Bredaryd :) Ha en riktigt go helg och glöm inte att vara ute i solen!

4 kommentarer:

Frida sa...

Ja nu längtar man till sommaren! men det kommer gå snabbt till dess. FÖr det har ju redan gått över 3 månader på det nya året ;) tycker inte det var länge sedan det var nyår *ler*

Härligt att ni har lite planer med inför sommaren. Vi har ju turkiet resan i Juli att se fram emot, annars ska vi med hålla på hemma. Bygga soldäck, och börja med att göra iordning trädgården.

Ha en riktigt trevlig helg vännen!

KRam kram och hälsa Mattias

Linnéa sa...

Åh! Vilken härlig bild! Nu längtar jag massor till sommaren! 5 veckor lät väldigt gott att vara ledig, undra om jag kan be chefen om det nu!? :) Fast jag har semester i påsk! :)
Kramen!

maria sa...

Linnéa: Håller tummarna för 5 veckor för dig också! Å, härligt med semester över påsk. Själv är jag ledig nästan hela påskveckan, jobbar bara tisdag kväll och går på påskdagens kväll. Har jobbat in lite nu så det blir skönt :) Trevlig helg! Kram

Elin sa...

Låter underbart med fem veckors semester - det är det man ska ha, minst! Jag kommer dock bara ha fyra och alla kommer vara uppbokade kring vårt bröllop. Läser att ni ska till Öland vecka 30 och antar att ni inte kommer upp på bröllopet? Kram på dig vännen