måndag 22 mars 2010

Tjuvstartat påsken




Den här veckan jobbar jag 4 nätter så jag passar på att börja fixa lite smått inför påsken idag innan jag ska vila innan jobbet. De förra husägarna planterade ett trollhasselträd några år innan de flyttade som är lagom stort att ta grenar från nu. Nästa vecka jobbar jag bara tisdag kväll efter helgen och sen är jag ledig till söndag kväll, så skönt! Lite långledigt är aldrig fel, speciellt eftersom vi förhoppningsvis börjar med sprutorna fr.om onsdag nästa vecka. Jag mår fortfarande bra av nässprayen, jag är tröttare än vanligt men det är ju väntat. Nästa vecka är förhoppningsvis den segaste biten i behandlingen över och om ungefär 3-4 veckor åker vi upp till Linköping och plockar ut fina ägg :) Jag tänker ofta på vilken fantastisk möjlighet vi fått, utan provrör hade vi förmodligen aldrig kunnat bli föräldrar, vilken välsignelse att det är 2010 och inte 1910! Provrörsbehandlingen är vårens stora resa och vi är så laddade. Försöker må så bra som möjligt med promenader varje dag och pyssla om varandra. Vi känner att det är vår tur nu efter att ha längtat mer än 2 år. Vi hoppas att behandlingen funkar men vi vågar inte hoppas till 100% för vi vet hur besvikna vi kan bli, vi har blivit det många gånger förut. Jag är mer än säker på att en sån här sak gör att man blir starkare tillsammans och vi kommer nog alltid att se på våra barn på ett litet annat sätt än vad man annars skulle ha gjort. .

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja vi är verkligen inne i bröllopsplanerna, det är så roligt. Jag rekomenderar det verkligen! Ni har också en spännande tid framför er. Tänker ofta på er och håller mina tummar att det kommer gå bra!

Skulle vara jättekul om ni kom, det är trots allt inte så långt upp (bara 25 mil norr om Stockholm) och man kan ju semestra där också :) Men jag förstår att ni vill till Öland, det är fint där. Kram på dig och ha det gott!

Frida sa...

Va fint du pysslat där hemma :D jag måste med ta tag i att fixa lite med blommor och liknande nu när man känner att våren är på väg *ler*
Va skönt att du mår bra och nu håller jag tummarna för er ordentligt! tror med att detta stärker ert förhållande! VIsst att det kan vara jobbigt nu men det är sååå vanligt med provrörs behandling och jag tror det är mer att man vet om det nu för att folk pratar med varandra om sånt här. Det är nog bra tror jag med så kan man stötta varandra.
Ha en bra dag vännen!
KRAMAR OM!!