måndag 8 mars 2010

Dags för klimakterieresan


Vi skulle ju startat nedregleringen inför provrörsbefruktningen den 27 mars men efter kontakt med RMC i Linköping idag tyckte de att det var bättre att starta på cykeldag 3 istället för 21 när jag inte har någon egen mens utan bara konstgjord. Cykeldag 3 är på onsdag!!! Så nu ska här hämtas ut mediciner som vi betalar 1800 kr för, vill inte fundera på hur mycket de i själv verket kostar....! Första steget bli alltså en nedreglering av hormoner, ungefär som att lite snabbt gå in i klinakteriet. Där kommer jag befinna mig ca 3 veckor innan det blir dags att chockstimulera mina äggstockar till att producera massa fina ägg innan de plockas ut någon gång i mitten/slutet av april för att befruktas. Har varit i skogen idag och njutit av att vara hormonfri eller hur man nu ska kalla det. Hoppas verkligen att jag kommer att må så bra som möjligt under behandlingen nu och kan leva så normalt som möjligt. Kramar!
P.s Hittade en skön bild på google när jag sökte på Klimakterie. Är det så här man känner sig så blir det väl ingen skillnad mot nu, kan känna igen mig i alla bilderna ibland :) D.s

4 kommentarer:

Linnéa sa...

Vad roligt att ni drar igång!!!
Förra årets vinnare i menopausfågel-festivalen:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2040736&BroadcastDate=&IsBlock=

Här finns fler!
http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=2976&artikel=3315336&date=2009-12-01

Frida sa...

Åh så skoj att det drar igång nu!!

Haha vilken härlig bild :) sån kan man ju vara ibland utan klimakteriet :D hahah

Ha en bra dag!
Kramis

Katja sa...

Håller tummarna att allt går bra! Är så himla glad för er skull att det är dax att "köra" igång nu. Bilden var ju hur bra som helst, kan hålla med att man kan känna igen sig på den utan att vara i klimakteriet! Kram

Längtan sa...

Jag går också på Rmc i Linköping. Tycker att vi fått ett väldigt bra bemötande där, vilket verkligen känns skönt.