torsdag 25 mars 2010

Lite vår på trappen



Idag har jag haft en härlig dag! På förmiddagen hälsade jag på goa Anna i Hörle och hennes härliga barn, gott fika bjöds det på och massa skratt och bus såklart, kan det bli annat med en snart treåring och en snart ettåring? :) Efter besöket åkte jag till City Gross och handlade mat för kommande veckan och lite nya krukor till trappen samt lite fjädrar och påskägg. I eftermiddag har jag och tjejerna gjort lite vår på trappen, städat av den och planterat påskliljor och pärlhyacinter. Jag satte också ner ett par buxbom i krukor som har fått vila över vintern, smidigt att återanvända! Ikväll ska vi äta våfflor hos Mattias föräldrar och sen blir det nog film här hemma. Imorgon öppnar Två Stolar i ny lokal här i Gnosjö, man måste ju bara dit och kika lite då, åker nog en sväng på förmiddagen, sen ska jag ut och springa en runda och sen vila innan det är dags att jobba helgen. Lördagnatten blir nog en skön natt att jobba, en timme mindre :) Dessutom är det min tur att ha med mig mat den här helgen, det blir en paj emd smak av getost, pinjenötter, salami, grillad paprika.....hoppas mina goa jobbarkompisar gillar den!

3 kommentarer:

Anki J. sa...

Vilken härlig vårfärg på ljuset. Det gillade jag. Det är så härligt när man kan börja att plantera vårblommor ute. Jag har ännu inte köpt några men där i mot så satte jag fjädrar i riset där ute. Ska komma ihåg att fota i morgon

Frida sa...

Va fint du gjort där hemma vännen!! måste med ta och fixa lite men har inte hunnit det.
Får bli att pyssla lite i helgen :D

Ha en bra helg! Måste ses snart! KRAMAR

Frida sa...

Ja jag hoppas det släpper till nästa vecka. Ja jag är super nöjd ;) var hos optikern här i Gnosjö nu och de fixar glas. Måste göra synundersökning bara. Fick inte något recept från han i Gislaved på det även att jag gjort en där :( surt men jag har inte betalat för det heller.
Ja de var kanon fint! jag satte lite påskliljor ute på trappen snabbt idag bara. Måste nog ner och kika va de har där :D såg väldigt fint ut iaf där. Kan väl ses någon dag i påsk ändå? Eller hur jobbar du? Kramis och hälsa Mattias