tisdag 21 september 2010

Om man inte...

...tål att man får kommentarer till sin blogg som inte stämmer överens med sina egna åsikter tycker jag inte att man ska ha en blogg, speciellt inte med kommentarsfunktion. Vågar man inte bilda sig en egen uppfattning men senare hänger ut folk som inte tycker som en själv har man sannerligen gått för långt, då är man riktigt i sandlådan. En kommentar om att man bör bilda sig en egen uppfattning behöver inte alltid vara negativt laddad- snarare tvärtom, det uppmuntrar ju till debatt!
Att bli uthängd på en blogg blir man både ledsen och arg för och det tillhör väl ändå det vuxna livet att kunna diskutera saker.
En av mina närmaste vänner röstade på sverigedemokraterna, en annan på vänsterpartiet men jag gör ingen skillnad på dem, och inte de heller på mig som inte röstade som dem.
Men om man inleder till debatt och provocerar då får man vara beredd på debatt också!
Sov så gott kära vänner, röda som gröna, gula som blå :)

1 kommentar:

Lotta H sa...

Vi skulle ju få ett riktigt tråkigt samhälle om alla tyckte lika.. :-) man ska rösta på det parti som står närmast det man själv står för, oavsett vilket det är. (Även om det är herr Ohly - som jag inte kan låta bli att irritera mig på så fort han öppnar munnen).. ;-P