tisdag 14 september 2010

En härlig tisdag


På förmiddagen idag styrde jag och Mattias mor mot Jönköping. När vi kom fram passade på att träffa min goa vän Linnea och vi åt lunch ihop på ett trevligt ställe som heter Olsens Twins på A6, jättegod och fräsch mat! Har ätit där någon gång innan men nu var det nya ägare och strået vassare får jag nog säga. Vi hann ta igen lite tid och uppdatera varandra om vad som var på gång i våra liv. Jag fick också se Linneas fina mage, bullen är färdigbakad i slutet av november, det är deras första barn :)
Efter lunchen gick jag och Mattias mor på ikea. Vi hittade det vi skulle och det var precis det fick plats i bilen, tur! Vi hade det riktigt trevligt och det är så skönt att åka iväg så där när båda har hela dagen till förfogande och utan att behöva titta på klockan. När vi på hemvägen stannade till i Värnamo på City Gross ringde de från Gardinhuset här i Gnosjö och meddelade att mina gardiner till vardagsrummet var klara.

Visst blev det bra? Jag är mer än nöjd!

Mattias har målat på teglet runt ytterdörren ikväll, han är så flitig min käre sambo ♥
Nehepp, dags att göra lite nytta, det ska bli tupperwareparty här imorgon kväll så lite ordning kanske inte hade skadat ;-)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Ohh weee! Vad fint det blev med gardinerna!! Superbt! Så härligt med lunch med dig! God mat och trevligt sällskap, kan ju inte förgylla dagen på bättre sätt! Men bullen lär inte vara tillräckligt bränd förrän i slutet av november, i slutet av oktober är han nog bara lite lagom blek så där... ;)
KRAAM!

maria sa...

Tack :)
Ja, det var en jättemysig stund! Haha, där ser man hur fel man kan skriva när man är trött. Har ändrat till November nu :)
Kramis!