onsdag 1 september 2010

Blåbärshundarna




Det finns faktiskt en del blåbär kvar i skogen, kanske inte precis längs stigen men om man går en bit ifrån den så hittar man. Leia och Lady var såklart med i skogen idag, första riktiga rundan där sen i våras, har ju inte vågat släppa dem lösa i sommar pga ormar och så. Jag plockade en liter blåbär idag ungefär och när jag plockade dröjde det inte länge innan Leia lärde sig att de blåa kulorna på buskarna smakade väldigt gott, hon rensade många sen, snabbt gick det också! Hon försökte även visa Lady men hon fattade nog inte att man kunde äta direkt från busken, hon gick mest efter mig och min korg istället, fick såklart smaka också :)
Nu ska vi greja lite här hemma, hjälpa Mattias att påbörja städningen så han bara har golven kvar sen när han vaknar efter att ha jobbat natt. Han åker till Danmark imorgon för race så han har nog fullt upp med bilarna ikväll, skönt när man kan hjälpa varandra när den ena har mycket att göra! Jag och vovvarna blir hemma över helgen, ska mestadels jobba, lika bra att passa på att ta något extrapass när Mattias är iväg så kan vi vara lediga tillsammans sen!

1 kommentar: