onsdag 14 maj 2008

Tema baksida

Tisdagens tema var
"baksida".
Så här ser vår baksida av tomten ut från olika vinklar. Väldigt mycket ogräs växer där som jag borde rensa bort men hinner inte, jobbar hela tiden och när man väl är ledig är man för trött för att orka med något vettigt. Usch ja, ibland undrar man om livet bara ska gå ut på att jobba, jobba, jobba....? Längtar till efter semestern när jag ska börja jobba natt vilket innebär mera ledig tid och mera tid hemma.
På avdelningen är det som vanligt mer än stressigt men idag slog det nog ändå rekord med många dåliga patienter. Svårt att koppla från tankarna från jobbet en sådan här dag, det är väl "baksidan" av att vara Sjuksköterska kanske. Men å andra sidan får man ju också uppleva så mycket underbart varje dag och man får så mycket tillbaka från sina patienter och medsystrar så det väger lätt upp det! Så mycket jag upplevt och lärt mig under det senaste året trodde jag aldrig var möjligt att få uppleva!



Altanen, sommarens sköna extrarum :-)



Här växer och frodas ogräs och annat



Inga kommentarer: